مصالح تعمیراتی بتن

بتن یک ماده مقاوم است که دارای استحکام و دوام بالایی است و برای سالیان دراز تحت شرایط محیطی مختلف در سراسر دنیا استفاده شده است و طی مرور زمان ممکن است به دلایل زیادی آسیب ببیند، در واقع  بتن و سازه‌های بتنی در طول فرآیند بهره‌ برداری و ساخت دچار آسیب و تخریب می‌شوند که در این حالت تعمیر و مرمت بتن ضروری خواهد بود. خرابی­های وسیعی که در سازه های بتنی رخ می دهد، خسارات اقتصادی قابل ملاحظه ای به بار می آورند.

از دلایل آسیب بتن و سازه های بتنی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کیفیت نامناسب مصالح
  2. خطاهای ناشی از طراحی
  3. تأثیر اسیدها
  4. سولفاته شدن
  5. واکنش قلیایی
  6. فرآیند ذوب و یخ
  7. حوادث طبیعی مانند زلزله و آتش سوزی

و...

 

تعمیر در واقع روشی است که به طولانی‌تر شدن عمر مفید واقعی سازه و رسیدن به عمر مفید طراحی آن کمک می‌کند. در ترمیم بتن سعی بر این است تا شرایط به نحوی فراهم ساخته شود تا سازه مشخصات خود را در دوره بهره‌برداری حفظ کند.

در واقع بتنی که سطح آن دارای منافذ خیلی زیاد باشد، یا اینکه پوسته پوسته شده باشد و همچنین بتن‌هایی که دچار جمع شدگی، شکستن، خوردگی میلگرد شده باشند نیاز به تعمیر دارند.

در ابتدا و قبل از هر چیزی سطح بتن و شرایط کلی آن باید مورد بررسی قرار گیرد به این دلیل که اگر علت اصلی آسیب دیدگی بتن شناسایی نشود و در جهت رفع آن اقدامی صورت نگیرد به احتمال خیلی زیاد به بتن ترمیمی هم آسیب خواهد رساند و در نتیجه پول و تلاشهای صورت گرفته کاملا به هدر خواهد رفت.

در مرحله بعد باید تعیین شود چه قسمت هایی از بتن نیاز به تعمیر دارد و در کل چه روشی برای تعمیر و ترمیم آن نیاز است و باید تصمیم گرفته شود که تا حد امکان برای مقابله با عوامل مخرب آماده شوند.

آماده کردن سطح برای تعمیر از مراحل بسیار مهم است و اثر مستقیم بر روی دوام بتن دارد و در واقع چسبندگی و پيوستگی بين بتن پايه و ملات تعميری، دوام سيستم تعميری را رقم میزند. بر روی سطح بتن ممکن است چربی نشسته باشد که میتوان آن را با بخار آب از بین برد و هم چنین باید سطح بتن که دارای پستی و بلندی است را تا حدی که ممکن است صاف تر کرد، بوسیله اسید شویی یک لایه خیلی نازک را از بتن بلند کرد و باید با مواد شوینده فاقد حلال سطح بتن را تمیز کرد.

عملیات تعمیر بتن باید طی زمان ‌بندی خاص اجرا شود و تمام مراحل اجرایی نیازمند دقت کامل می باشد و کیفیت مصالح ، تجهیزات، روش کار و اعمال تعمیرات در این فرایند بسیار مهم است و باید به بهترین شکل ممکن ارائه شوند.

بعد از اتمام مرحله اجرای تعمیرات و ترمیم بتن و سازه های بتنی نیاز به نگهداری از آن هاست. مراقبت از بتن بعد از تعمیر بایستی به درستی انجام شود تا استحکام سازه را افزایش دهد. در شرایط آب و هوای گرم ممکن است نیاز به ایجاد سایه بر روی کار باشد تا هم بتن خنک نگه داشته شود و هم از خشک شدت سریع بتن ترمیم جلوگیری شود. در هوای سرد و برفی هم چنین باید از بتن های ترمیمی در مقابل پوشیده شدنشان با برف و باران محافظت کرد تا تلاش های انجام شده بیهوده نشوند.

بتن‌ های با پایه سیمان حتما باید به درستی از نظر رطوبتی عمل‌ آوری شوند تا جمع شدگی در آن ها اتفاق نیفتد و در صورت استفاده از سیستم‌ های حفاظتی، افزایش عمر بتن تعمیری را در نتیجه کار خواهیم داشت.

بتن باید توسط متخصصین و طراحان تولید شود و برای هر سازه بتن مربوط به آن وجود دارد همه بتن ها یکسان نیستند. ترمیم بتن باید طبق اصول کلی تعمیر بتن انجام شود و همچنین مصالح استفاده شده در تعمیر بتن باید کیفیت بالایی داشته باشند.

شما میتوانید بهترین و با کیفیت ترین مصالح تعمیراتی و ترمیمی بتن را با بهترین و مناسب ترین قیمت از شیمی بتن افراز بنا خریداری کنید. برای سهولت دسترسی شما مشتریان گرامی به ویژگی و جزئیات هر یک از مصالح تعمیری بتن، برگه مشخصات فنی هر محصول در وبسایت افراز بنا قرار داده شده و در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتواند با ما در تماس باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و  دریافت راهنمایی و مشاوره میتوانید با ما در تماس باشید:

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

@Shimi_beton_afrazbana

@shimi_beton_afrazbana

09123197610